Helg Dag

Idag har det varit en sån där rolig lite Måndags-helg-dag, så vi hade en lugn dag idag med mycket mys! Solen lyste som vanligt med sin frånvaro och hör och häpna – det regnade också! Himla ovanligt!

Igår tog jag mina sista antibiotika tabletter och det går sakta men säkert framåt – har inte alls hostat så mycket idag, för nån dag sen var jag oroligt att jag nog var tvugnen att gå tillbaka till doktorn men som det ser ut nu så slipper jag nog det! Är så otroligt trött på sjukdomar nu!!!! Tur att tjejerna har klarat sig i alla fall men det är ju jobbigt när man som förälder inte heller är på topp och ibland blir den där tjuriga, griniga, sura morsan som man absolut inte vill vara! Irritationsnivån har legat hög här hemma de senaste veckorna men jag hoppas att det släpper nu….!

Sista dagen med 4 pers i huset också! Imorron blir vi tre igen när J åker tillbaka till Uni. Det har varit skönt att ha henne hemma ett tag men hon längtar nog tillbaka till Uni nu och livet och kompisarna där! M sa igår ”när ska J åka hem??” och maken påpekade lite snällt att hon är ju hemma…!!! Hemma här och hemma borta! Vi ska köra henne till tåget imorron eftersom vi inte kan köra henne hela vägen tillbaka denna gången och sen ska vi in en sväng till West End och jobba, slå två flugor med en smäll.

Känner för att ha en ordentlig utrensning nu och ska ta itu med det nu i veckan!!! 🙂