Punktering, Sunday Lunch och Nackspärr

Nu verkar det som om hösten även har kommit hit till London, även om den fortfarande är väldigt mild! I helgen hade vi uppemot en 20C och inga jackor har behövts på dagarna än! Men träden börjar skifta i regnbågens alla färger…(ja nästan i alla fall!)

I fredags var vi inne i West End och jobbade hela eftermiddagen – som vanligt ”bara” ett par olika stop som tog nästa hela dan…satt i bilen vid Hanover Square, mitt imellan Bond Street och Regent Street typ, och tog lite bilder! 🙂

005

 

006

 

M följde med några kompisar hem efter skolan eftersom vi blev sena och tur var väl det! På vägen hem råkade mannen min köra emot en trottoarkant och efter ett par hundra meter visade det sig naturligtvis sig att att vi hade fått punktering! Trötta, hungriga och med bilen full av saker…jaha, vad gör vi nu??!!! Som tur är så har vi en kompis som är taxi chaufför, ja de riktiga London taxi’erna, och som tur var var han hemma! Så han kom och räddade oss, tog med alla jobbesakerna + mig i taxin, släppte av mig hemma hos oss och fortsatte sen till vårt jobb med sakerna, där vår andra medarbetare väntade för att ta emot dem och mannen min fick snällt sitta och vänta i ca 1 1/2 timme på assistens! Kompisarna mamma var snäll nog att skjutsa hem M till mig , så två utan tre i familjen var lyckligt hemma i alla fall! 🙂

I lördags röjde vi lite i trädgården och åkte sen till Westfields på kvällen för lite shopping och middag! Vi skulle köpa en lite present till dottern J för att hon hade fått fast jobb (Yay!) och M var ute efter att spendera lite av sina födelsedagspresentkort! Westfrields har öppet till kl 22 vilket är väldigt smidigt om man inte vill tampas med allt folk mitt på dan! 🙂

011

 

I söndags körde vi in till Bloomsbury (området runt The British Museum) och träffade dottern J + pojkvän för att fira hennes nya jobb med lite Sunday Lunch (Yay igen!) – mycket gott som vanligt! Hyde Park börjar se liiiiite lite höstlikt ut nu!

017

 

 

Julbelysningen har kommit upp på Oxford Street men de är nog inte tända än (tror jag), de brukar oftast inte tända dom förrän i November nån gång!

018

 

Igår vaknade dottern M med nackspärr – gråt och tandaknisslan och hon fick stanna hemma från skolan. Hon har varit hemma idag också , det är lite  bättre nu men hon har fortfarande ont, Ibuprofen salva ett par gånger om dan och snart ska det väl gå om.

Idag höststormar det och vi försöker få huset i ordning inför kompis besök från Sverige i helgen !!!! 🙂

4 reaktioner på ”Punktering, Sunday Lunch och Nackspärr

  1. Maria Stenberg

    Hej!
    Jag läser din blog sedan ett bra tag och njuter av att få mig litet ”vardags-London” till livs! En hel massa tips har jag fått under åren och nu var det kul att läsa om Westfields och Bloomsbury, eftersom vi ska till London nästa vecka och just ska bo i Bloomsbury (har bott där förut, mysigt hotell, trevligt område) och funderar på ett besök på Westfields för litet serious shopping. 🙂 Tänkte bara kolla om du har något bra restaurangtips för Bloomsbury (för en familj med 12-årig tjej och 10-årig kille), eftersom ni åt Sunday Lunch där. Tacksam om du har det, alltid litet svårt att veta vart man ska gå när det finns mycket att välja på, och så är det trevligt att äta middag inte alltför långt från hotellet.
    Ha en bra höst!
    /Maria

    1. Hej och vad kul att du läser min blogg! Puben vi åt på heter The Marquis Cornwallis och ligger på Marchmont Street, bra mat och vettiga priser! Den ligger precis intill The Brunswick Shopping centre http://www.brunswick.co.uk och de har många trevliga restauranger, Yo sushi och Itsu har sushi, Great Burger Kitchen goda hemgjorda hamburgare, Giraffe väldigt barnvänligt med prisvärd och god mat, Nandos kyckling i alla dess former, Patisserie Valerie – en personlig favorit – med mycket goda mackor och bakverk! The British museum är också mysigt att äta lunch på! Förutom det så känner jag egentligen inte till Bloomsbury särskilt mycket! Det finns två Westfields – ett i västra London i White City/Shepherds Bush och ett i östra i Stratford, som kanske blir närmare för er. Jag åker oftast till det i White City som är närmare för oss men jag har varit på båda. Det i Stratford ligger precis vid Olympiska stadium, som kanske kan va av intresse för barnen! (Min dotter bor precis där med sin pojkvän!)
      Ha det så trevligt här i London och hör av dig om du vill ha mer tips! 😀

      1. Maria Stenberg

        Tack snälla för tips! Så roligt att du svarade! 🙂 Vi kommer att bo på ett hotell vid Cartwright Gardens, där vi bott förut (toppenfrukost!) och jag tror faktiskt vi varit på just Marquis Cornwallis! Det ligger precis runt hörnet, om jag minns rätt. Minns det som en trevlig pub, så dit ska vi definitivt igen! Brunswick Shopping Centre ligger ju också supernära, men där har vi aldrig ätit, bara handlat i deras stora mataffär (älskar att handla med mig brittiska dagligvaror!), så det lämpar sig ju väl för en middag, hör jag.
        Ser verkligen fram emot denna resa! Vi var för sena på Harry Potter i Leavesden, det var redan fullbokat (så trist att vi inte fick tummen ur, bokade flyg och hotell i våras, men inte HP förrän förra veckan – too late…), men har bokat en Harry Potter-vandring på söndag som utgår från Leicester Square. Hoppas den är trevlig och att vädret är ok! Här i Skåne (vi bor i Lund) har det varit absolut p-ssväder i oktober, vilket du kanske hört från släkt och vänner, med enorma regnmängder. Hoppas vi slipper det…
        Tack än en gång för ditt svar! Har ju fått tips förut genom din blog och eftersom vi har en flicka i din yngsta dotters ålder är det extra kul att läsa om hennes födelsedagspresenter o. dyl. Vissa önskningar känner man allt igen! Och förra våren när vi var i London köpte vi en T-shirt åt Elsa på David & Goliath i Covent Garden, eftersom jag hade läst om det hos dig! 🙂
        Allt gott!
        /Maria

      2. Ja då låter det ju som om ni känner till området lite i alla fall! Harry Potter dår man boka minst ett halvår för att få bra biljetter men det är verkligen en upplevelse både för barn och vuxna, har själv varit där en gång och mina döttrar två. Om ni är Harry Potter fantaster, så kan jag tipsa om att Harrods har en stor Harry Potter avdelning, uppe på samma plan som leksaksavdelningen, som är väl värd ett besök! Andra bra affärer för ”tweens” är ju Top Shop (speciellt den vid Oxford Circus), New Look, Superdry har var och varannan Tween här nu, Claires för halsband och dylikt (typ som Glitter).Det ska bli runt 16c och uppehåll nu i helgen, vi får faktiskt besök hemmifrån denna helgen, så vi ska också in till West End och ”ränna”!!! Hoppas ni får en trevlig resa! 😀👍

Lämna en kommentar