Semester-Sammandrag

Jag hade tänkt sammanfatta vår Sverige-semester i korta drag och med lite bilder. Det var ett par intensiva veckor men visst var det roligt!

Vårhallarna heter ett ställe precis innan Simrishamn som har varit vårt favorit-ställe i många år. Det är vackert att se den fina stranden som helt plötsligt bryts av med karga klippor och stenar, för att sen fortsätta till vanlig strand igen.

M, J & mannen min i Simrishamn.
M, J & mannen min i Simrishamn.

Wanås slott utanför Knislinge har också blivit lite av en favorit. Vi brukar åka dit och gå och strosa i skogen och titta på alla roliga konstverk. I år plåtade min fotostuderande dotter J så det stog härliga till! Ett av konstverken var olika inskriptioner i stenar i ett stenrös, som jag och dottern J följde – en del väldigt sanna!"A man can't know what it's like to be a mother".

Mästerfotografen J!
Mästerfotografen J!

Grattis till fin kräftskiva! Som vi hade hos favorit-kompisarna Cia och Krille – visst är de söta!

Cia och Krille
Cia och Krille

Besök hos Katrin och Micke är lite av en tradition och denna gången fick vi skåda lillaunderverket Heidi. Busa på!!!! :-)

Katrin, Micke och Heidi
Katrin, Micke och Heidi.

Sturkö utanför Karlskrona besökte vi också och det blev ännu en omgång i den konstant pågående  Familje-Crazy-Golf-Turneringen _ M vann och jag slog i alla fall maken…som vanligt! :-)

Mannen min på Sturkö
Mannen min på Sturkö

Vi bodde på Pippi’s Sommahotell i Vimmerby, där alla rummen är målade med Pippi figurer.
Ägaren är en av de som startade Astrid Lindgrens Värld men driver nu hotellet där man kan bo i Emils Snickeboa, I bullerbyn eller i Abbes Stuga. Definitivt att rekomendera om man har Pippi-tokiga barn!!!!!

M på Pippi's hotell.
M på Pippi's Hotell

En reaktion på ”Semester-Sammandrag

  1. Va kul att se bildbevis (nu vet vi att ni inte bara snackade om allt ni skulle hitta på). Vad stooor Molly har blivit, hoppas att barnen kan ses till jul.
    Kram

Kommentera

