Beck Söndergaard & Lite Vårfeeling

Jag har ju glömt att berätta vad jag fick i julklapp! Jag fick bla en Beck Söndergaard sjal och jag fullkomligen ääääälskar deras sjalar, speciellt de med stjärnor på! MEN….jag gillade inte precis den som jag fick….bad I know….men den var liksom inte ”jag” på nåt sätt! (Dels brukar jag nästan aldrig klä mig i rosa och jag tyckte den var lite in your face….)

Becksondergaard-Big-Hearts-Scarf-in-Electric-Coral

Anyhow, vi körde tillbaka till affären där maken hade köpt den och de hade Rea – så jag lämnade tillbaka den jag hade fått (som maken hade köpt för fullt pris) och valde TVÅ andra på rea (de var halva priset) istället! Dessa är av Ull & Silke varianten som i vanliga fall är ganska svindyra – jag valde en med typ stjärnor, bottenf rgen är grå/lila och sen behöll jag faktiskt hjärtan’en fast i en annan färg – mörk vinröd med svarta hjärtan!

030

Idag har det varit lite Vår-feeling här! Stormen har lagt sig och man kan ana en vår runt hörnet (fast de säger det ska bli kallare nästa veckan). Jag fick årets första tulpanbukett av makens moster häromdan och visst blir man glad bara av att se dom! 🙂

014

Jag var ute och cyklade lite innan och körde ner till floden…den där Thamsen ni vet!!!! Vattnet glittrade av solsken och fåglarna sjöng och det kändes sååå vår-likt!

037

Vi bor ca 10 min gångväg och 5 min med cykel från floden! Ibland är den vacker och ibland mindre vacker med skitigt vatten men det är ganska coolt att bo så nära ändå! 🙂

043

Denna veckan har inte varit så kul med snor & hosta – en lite blip i början av året, förkylningen har gett med sig nu men imorse vaknade jag med svullna , svidande ögon…ja egentligen ögonlocken och inte ögat. Så jäkla irriterande, det beror på torra ögonlock pga av väder och vind och att man har värmen på inomhus, hudkrämen jag brukar använda hade tagit slut och jag trodde det var ok men tjing fick jag! Som tur var hade de krämen på vårt lilla apotek och de rekommenderade även vitamin E olja på nätterna, så då får jag väl köra på det!

Imorron firar vi äldsta dottern J’s 21 års dag! 21 år – hur hände det??? Vi ska ses inne ”i stan” och vi ska gå och kolla på Spamalot – Monty Python musikalen och sen gå och äta på ett ställe i China Town som en av makens kunder äger!

_MG_9497

Ba_Shan2_-_Danny_Elwes@eivmain

 

2 reaktioner på ”Beck Söndergaard & Lite Vårfeeling

  1. Katrin

    Stora grattiskramar till J idag! Hoppas att 21-årsdagen blir finfin!

    Ang torra ögon: har precis samma problem. Vad är det för E-vitaminolja? Ska den droppas i ögat eller hur används den?

    Kramar K

    1. Hje vännen, jag använder Vitamin E olja som jag har köpt på Bodyshop och man typ masserar inte lite lätt över hela ögonlocket, absolut inte I ögat! Och funkar nog bäst att göra innan du går och lägger dig eftersom det är väldigt oljigt! På dagen använder jag en kräm som heter Cetraben här, gå till Apoteket och be om råd!

Lämna en kommentar