Halloween & Hello November!

Sista dagen på höstlovet men det känns faktiskt som om vi har haft ett ordentligt break, med långa sovmorrnar och en del lata dagar!

På Oktobers sista dag och också Halloween, kom tre av M’s kompisar hit på eftermiddagen och de gjorde sig redo och sminkade sig inför kvållens Trick or Treat!

015

M var nån sorts katt!

016

Vi hade faktiskt ganske många små besökare ganska tidigt på kvällen, eftersom alla var lediga från skolan och efter lite Pizza, gav vi oss också iväg! Vi har en speciell runda som vi brukar gå och det var många små monster och vampyrer och häxor ute den kvällen!

017

 

När vi kom tillbaka, var de kloka nog att hälla ut allt godis och sen tog de vad de ville ha – en av tjejerna är allergisk mot choklad oturligt nog!

022

Efter allt ståhej, stack jag ner till puben på en födelsedagdrink,  medans mannen min stannade hemma- det var den andra blonda tjejens mamma som fyllde år, just på Halloween!

Vi välkomnade November med strålande sol och nästan 20c varmt mitt på dan! Vi hängde med till staden intill där vi bor en runda, mannen min behövde jobba ett par timmar så jag och M gick och lunchade, satt och pratade och shoppade lite bla en ny jacka till M.

028

Jag tände ett  Ljus via Svenska Kyrkan online – när man inte kan va där själv och tända ljus i verkligheten.

123

 

 

Idag lunchade vi i en park här i närheten och gick en liten sväng längs med Thamsen.

121

M ville lufta sin nya jacka – det blev en faux leather jacket till slut!

120

Jaha och vad kommer November ha med sig då? Den kommer nog att innehålla nya utmaningar, som jag tyvärr inte kan skriva nåt om just nu, M ska på Scoutläger en helg, mor och far kommer på besök, vi ska på 50 års fest och vi har en årlig tradition inbokad – vandring genom Kew Gardens när det är mörkt och Afternoon Tea.  🙂

 

Lämna en kommentar