3 1/2 dagar kvar!

3 1/2 dagar kvar tills Sommarlov och lata morrnar! 2 veckor och några dagar tills vi åker till de nordligare breddgraderna! Woop Woop! Men snålla, kan ni inte se till att få lite bättre väder tills dess?!!! 🙂

Vi har faktiskt haft en jättefin sommar hittills – tykcer jag i alla fall! Idag har de mest regnat dock men det behövdes verkligen!

Förra veckan gick jättefort utan några speciellta saker som bör uppmärksammas! M gick en mils sponsrad vandring med skolan i fredags och temat var Hawaii, så de flesta var utklädda i diverse Hawaii skjortor och Lei’s. Vi var på M’s gamla skolas Sommar Bazaar i fredags kväll, åt gott och tjattrade med gamla bekantskaper. M hade två kompisar som sov över och jag & maken passade på att besöka en av de lokala pub’arna med några vänner.

Vi har införskaffat tält också eller Festivaltältet som vi kallar det! M ska ha det med sig på Festivalen i helgen och jag tror hon och kompisen P ska sova i det på familjecampingen. Vi är ju sådana människor som inte direkt campar utan föredrar en varm säng, riktig toa och dusch i ett närliggande rum och allt helt och rent – ja, jag och mannen min i alla fall! M älskar att campa och får i normala sin dos genom scouterna men tält är något vi faktiskt inte har haft innan. Väldigt smart och smidigt i en Pop Up variant som var superenkelt både att sätta upp och ta ner!

003

I lördags stack M och kompisen P till Westfields och jag & mannen min körde till favoriten Marble Hill Park och åt en extremt sen lunch!

005

Sen hamnade vi på St Margrets Summer Fair, som jag faktiskt aldrig har varit på innan! Större än jag hade väntar mig och det var supervarmt och solen stekte!

006

I söndags tog vi det mest lugnt fast drog en runda till Ikea på eftermiddan’.

Jag är fortfarande på jakt efter det ultimata kalla tea’et! Jag är egentligen ingen stor Teadrickare men kallt tea är faktiskt gott nu när det har varit så varmt! Jag brygger mitt i en speciell bringare från det Australiensiska märket T2 som nu har öppnat en del affärer här i London. Vi upptäckte T2 när vi var i Sydney förra sommaren och små jublade när de även fanns här!

024

Bluebird Tea Co från Brighton har också himla goda tea’er! Strawberry Lemonade är en favorit och jag håller just nu på att testa Mojitea också!

Denna veckan har vi inget vidare planerat, mest varva ner och förbereda saker inför helgen! 🙂

Lämna en kommentar